Saturday, 1 September 2012

Cerpen Cinta Hatiku akan diberhentikan.

yeap, seperti dalam tajuk, 'Cerpen Cinta Hatiku akan diberhentikan.'.. K, aku tau korang sedih pasal cerpen ni akn diberhentikan, but, aku akan bagi korang cerpen yg lagi bagus...

Saturday, 23 June 2012

Cinta Hatiku : Bab 14

Sepanjang perjalanan Shazani hanya memasamkan mukanya memasamkan muka. Tidak bersuara langsung. Hanya radio yang bersuara sepanjang perjalanan. Tiba-tiba Shazani bersuara.

"
Kau ni memanglah, selalu je suka cari pasal. Menyampah tau tak?" marah Shazani.

"
Salah sangat ke aku nak pegang bini aku? Salah ke? Cuba kau jawab! Kita dah halal, okay?! Jangan nak persoalkan lagi okay? Huhh!" balas Zahirul sambil mengeluh berat.

"
Bini kau? Aku tak ingin jadi bini kau, but kau yang masuk merisik dan aku jugak tak sanggup malukan mak bapak kau tu. Lagipun, aku ni mengandung, so, memanglah aku terima. Faham tak sial?" tengking Shazani panjang lebar.

Zahirul terdiam. Dia tidak tau apa yang hendak diperkatakan lagi. Memang salahnya amat besar pada Shazani. Dia mengalah kali ini. Dia hanya terus mendiamkan diri.

*********************************
Sesampainya Di Rumah***************************** **

Shazani terus masuk kedalam bilik dan terus mengunci bilik itu. Zahirul yang tergamam mengetuk pintu untuk masuk namun tiada respons yang diberikan.

'
Haish, susah benar nak lembutkan hati Nani ni. Keras macam batu je lebih.' rungut Zahirul.

"
Ayang, bukaklah, abang nak masuk mandi lepas tu tidur, ayang, bukaklah." rayu Zahirul dari luar.

Selang beberapa minit kemudian, pintu bilik itu dibuka. Shazani hanya berkemban sambil membuka pintu. Shazani tidak menghiraukan dirinya dan hanya terus menyarungkan bajunya dan naik atas katil untuk tidur. Zahhirul mengambil tuala dan masuk ke bilik mandi. 10 minit kemudian Zahirul keluar dari bilik air dengan hanya tuala dililit di pinggangnya.

Shazani yang berpura-pura tidur mengintai Zahirul secara diam.

'
Sasanya dia, arghh, tergodanya.' desis hati Shazani.

Selepas Zahirul menyarungkan bajunya, dia terus naik ke atas katil dan terlelap dengan cepat. Shazani yang berada disebelahnya menoleh melihat wajah Zahirul secara dekat. Dia meletakkan jarinya dibibir Zahirul. Dia kemudian meletakkan tangannya di dada Zahirul perbuatannya telah menyebabkann Zahirul tersedar dari tidur dan berpura-pura tidur.

Zahirul berasa tenang apabila dibelai begitu. Dia terasa bagai terapung-apung di udara. Bagusnya kalau setiap hari begini, angan Zahirul.

***********************************************************************************

Bersambung di Bab 15. Thanks for reading.