Saturday 23 June 2012

Cinta Hatiku : Bab 2

Shazani tersenyum dan mempercepatkn langkahnya ke meja itu. Tetapi dia hairan, mengapa hatinya seperti berdegup kencang pabila nampak lelaki itu. Dia mengucap untuk membuang hasutan syaitan yang hendak bertakhta. "Assalammualaikum Jefri, lma tunggu saya ?"sapanya dan terus mengambil tempat duduk dihadapan Jefri. "Lma tu x lah sngt, tpi dlam 10 minit aje,"jwabnya selamba.
"
Tak solat asar ke ?"
"Ade
ke x solat, wajib tau prkra tuh. X baek tingglkan."
Dia tersenyum. Sudah diduga memang itulah jawapan yg akan diberi oleh anak teruna Encik Aminudin itu. Dia mengalah dan terus belajar brsama Jefri berdua sahaja. Kekok jga, rasanya seperti berdating sahaja. Tpi setelah selesai, mereka beredar untuk pulang ke rumah mengikut haluan masing-masing.

                                                              ***********************
"
Woi Jefri! Kau keluar sini berhadap dengan aku! Berani kau rogol anak dara aq sampai bunting anak aq tuh! Keluar ko !"Jerit ayah Sarafina, Encik Zaki.
"
Zaki, ape bising2 ni ?! Anak aku rogol anak kau ? bila masanya Zaki ? Anak aq x diajar buat begitu tahu ?" Jawab Encik Aminudin lembut.
"
Aku x kira Amin ! Aku nak jumpa ank durjana engkau tuh ! Taulah aq mcam mna nk ajr anak x sedar diri tuh !"tempelak Encik Zaki dengan kasar.
"
Sabar,sabar Zaki. Masuklah,kita bincang elok2, x baik datang rumah orang melenting gini Zaki"ayah Jefri cba menenagkan rakannya.
Jefri yang baru sedar dari tidur terdengar bunyi suara ayahnya dan Encik Zaki. 'Alamak,habislah aku kali ni, tpi anak perempuan dia yang nakkan hubungan tu. aq kena lari ni.'desis hatinya yg ketakutan. Dia lantas bangun mengemas baju masuk kedalam beg lalu keluar dri tingkap biliknya. Dia masuk kedalam hutan dibelakang rumahnya dan terus berlari kedallam hutan itu ... Didalam hatinya,dengan cara ini sahaja yang dapat menyelamtkan dirinya yang bagaikan cacing yang kepanasan.

Selepas hari itu, Jefri hilang entah kemana. Ibubapanya meminta anggota polis untuk mencarinya di kampung itu serta dihutan tetapi masih tidak dijumpai. Sarafina yang menganding telah melahirkan seorang bayi perempuan dan diberi nma Siti Syahanis.

10
tahun kemudian ........

"
Ibu, Nani nk keluar ni. Ibu nk pesan apa2?"jerit Nani dari beranda rumahnya.
"x
ade ape2 Nani, pergilah ambil angin. Kan minggu depan Nani nak balik kolej"jawab ibunya.
"Okay!"
lantas menyalami tangan ayahnya.

Dia menaiki basikal adiknya mengelilingi sawah padi yang menghijau dan bakal masak tak lama lagi . Tiba2 sebuah kereta datang dengan laju dihadapan tanpa disedarinya...
"
Aaaahhhh !!!!!!" jerit Nani, dia terjatuh ke dalam sawah padi habis lencun selluruh badannya.
"
Cik, maafkan saya, cik x apa2?"tnya pemuda itu...
"
Awak ni ... Hah ?! Awak..................

Bersambung.......

No comments:

Post a Comment