Saturday 23 June 2012

Cinta Hatiku : Bab 5

"Awak ni Zahirul kan?"tanya Shazani tekejut kerna perangai Zahirul yang dikenalinya dikampung amat lain apabila dikolej. Dia melihat Zahirul berkepit dengan seorang perempuan.
"
Shazani ?!"dengan segera dia melepaskan pelukan tangannya pada pinggang perempuan itu.
"You,
kenapa ni ? Tak nak peluk I lagi ke ?"tanya perempuan itu.
'
Dasar gedik'desis hati Shazani. Dia segera bangun dan mengemaskan bajunya yang sedikit berkedut akibat terjatuh tadi.
"
Tunggu Shazani!"jerit Zahirul lantas memegang pergelangan tangan Shazani untuk menghentikan perjalanannya.
"
Lepaslah, sial!"tempik Shazani kepada Zahirul sambil melepaskan tangannya dari pegangan lelaki buaya daratan itu.
'
Sial ? Aku tak pernah panggil orang dengan panggilan itu'desis hatinya, keliru dengan situasi.
"You,
tak payahlah kita layan perempuan hingusan macam dia ni.. You layan I, kan you kata, I sorang je ader you punye taste dari prempuan lain."rayu perempuan itu dengan nada suara yang manja dan menjengkelkan bagi Shazani . Shazani berpaling dan mengatur langkah kesal kerana melangkah kearah sana dan bertemu dengan Zahirul Zaid, lelaki yang disangkanya baik dan berbudi bahasa pabila kali pertama bertemu.

                                                             *********************

"
Kau akan jadi hamba pemuas nafsu aku Shazani!"jerit Zahirul sambil mengoyakkan bajunya yang tersarung kemas pada badannya .
"
Tidak ! Jangan ! Jangan !"jerit Shazani.
"
Nani , Nani , bangun Nani , ko mimpi ni!"panggil Mia sambil menggoncangkan jasad kawan karibnya itu. Shazani segera membuka matanya, air mata ketakutan merembes keluar daripada matanya. Dia memeluk erat rakannya. Takut, hanya perkataan itu yang dapat menggambarkan keadaannya.
"
Kenapa ni Nani ? Apa yang kau mimpi tadi ? Dah, dah. Semua dah hilang .. Jangan nangis ye ?"pujuk kawan karibnya dengan lembut bagai memujuk seorang anak kecil.
"Mia,
aku mimpi laki tu rogol aku. Aku takut Mia."adu Shazani.
"
Dah, dah, tak akan berlaku sampai macam tu .. aku ade kan ? Mama Mia will always protect you .. Always."Mia menenangkan Shazani yang masih ketakutan . Mia kemudian merehatkan kembali tubuh rakannya pada katil sambil membaca sedikit ayat pendinding daripada syaitan laknatullah daripada memasuki mimpi rakan karibnya itu .
                                       
                                                         *******************

Hari ini Shazani tidak mengambil sarapan kerana tidak berselera untuk makan apabila teringatkan peristiwa malam semalam. Matanya sedikit sembab sebab tidak cukup tidur. Selepas mimpi itu, dia terus tidak dapat tidur.
"
Shazani, saya minta maaf pasal hal semalam."
Dia menoleh kebelakang. Ah tidak ! Zahirul !
"
Buat apa nak mintak maaf ? Awak tak buat salah pun."balas Shazani.
'
Cepatlah pergi!'minta hatinya.
"
Saya tahu awak marah pasal semalam."tegas Zahirul mahukan jawapan dari gadis itu.
'
Pasti cair hatinya dengan ayat aku'desis hati Zahirul
"Hello
buaya, cuba kau bagitahu sebab ape aku perlu marah kat kau ? Klau kau nak peluk ke, cium ke dengan perempuan tu, aku x kesahlah!"tempik Shazani dengan garang dan panas hati.
"Yang
tu yang kau nak dengar dari mulut aku kan jantan ?"
Zahirul Zaid yang berada di depannya terkedu dengan kata-kata Shazani yang teramat-amat pedas baginya. Dia segera bangun dan meninggalkan Shazani yang masih berbaki kemarahannya. Agak Zahirul.
'
Baru kau tahu kepedasan kata2 aku buaya !'marah hatinya.

                                                       ********************

Bersambung di bab 6.

No comments:

Post a Comment